Leapsa

Raspund provocarii lansate de Ioana. Eu dau mai departe la Laura.


1. Daca ai putea invita un mare clasic la cina, cine ar fi si de ce?

Emil Cioran, bineinteles. Pentru ca e scriitorul meu preferat, pentru tonul categoric pe care il are in exprimare... pentru ca parca are dreptate tot timpul. As fi curioasa sa-l intreb totusi de ce nu s-a sinucis, cum a reusit sa-si traiasca viata lui insuportabila, cu insomnia lui grava, cu frustrarile lui... Nici nu cred ca poate sa existe un om mai frustrat decat el(asa cum il descria G.Liiceanu, "drama celui care nu si-a putut suporta conditia de creat"), certat cu toata lumea, cu Dumnezeu. Apoi il admir pentru viata boema pe care a dus-o, fara sa lucreze, locuind intr-o mansarda in Paris. As lua lectii de miserupism de la el. Si inca ceva: i-as aplica scala de convingeri irationale, cred ca ar avea LFT (toleranta scazuta la frustrare)din plin.


2. Cine-i cea mai influenta persoana din viata ta?

Hmmmm.... Acea persoana exista si in mod paradoxal nu o cunosc foarte bine, dar mi-a influentat radical viata, si nu numai a mea. Nu ma refer aici la o influenta pozitiva, ba din contra. Inca mai sper ca mai exista un pic de dreptate in lumea asta si pana la urma fiecare va primi ce merita.

Si sunt de acord cu Ioana, cu grupul de prieteni:" prietenii sunt construiti genetic sa te rupa, sa te corupa, dar tot ei te si educa":P.


3. Care-i ambitia ta secreta?

Pai daca e secreta, atunci de ce sa raspund? Fiecare cu visele lui...

Ca sa dau totusi un raspuns: sa ajung sa fiu persoana care-mi doresc sa fiu.


4. Pretul gloriei?

Aici nu am inteles. Vorbim general sau ce pret as fi dispusa eu sa platesc pentru glorie?
Cred ca pretul cel mai mare pentru glorie este cearta cu propria constiinta. Oameni care trec peste orice, peste principii, morala, peste ceilalti sau ei insisi ca sa ajunga undeva. Merita? Eu spun ca nu....


5. Greci sau romani?

Categoric greci. Pentru cultura lor, pentru ca au fost niste oameni echilibrati si destepti, pentru ca au pus bazele a ceea ce azi e stiinta (matematica, medicina, filozofie etc). Si daca tot l-am pomenit pe Cioran:"imposibilitatea unui Eschil crestin. Dumnezeu cel bun a ucis tragedia. Zeus a adus servicii mult mai mari literaturii."
Iar pe romani ii vad ca pe niste razboinici insetati de putere, imbuibati cu mancare si alcool. Au fost cineva in istorie, dar au decazut.


6. Cand ti s-a intamplat ca lectiile de la cei vechi sa contribuie la succesul tau?

Eu cred ca prea putin poti invata de la ceilalti. Experienta personala e cea mai buna lectie. Degeaba ti se spune ce e bine si ce e rau, degeaba ti se dau sfaturi, inveti o lectie doar cand te dai tu cu capul de pereti si te cam doare.


Cam atat deocamdata. Cineva care imi citeste blogul imi spunea ca i-ar placea sa scriu mai mult despre subiectele mele, nu chestiuni generale, si filtrate prin cunostintele si parerile mele. Cred ca a fost un inceput si am fost destul de personala.

Pentru Ioana am o provocare personala: hai sa ne duelam in piese de la Damien Rice. Ce zici?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

La mare. Sau de ce-mi place Vama Veche

Despre infinit și... muci

Critic literar wannabe