Abureli

Nu degeaba temele mele principale de interes din psihologie sunt tulburarile de somn, tulburarile de comportament alimentar, consumul de substante, starile de constiinta modificata.

Spun asta pentru ca in momentul de fata ritmul meu circadian este complet dat peste cap: dorm ziua mult si bine, noaptea n-am somn. Ma enerveaza si ora asta de iarna nenorocita, mai ales pentru ca se intuneca mult mai devreme, iar intunericul declanseaza eliberarea de melatonina, hormonul care induce starea de somnolenta. Am zis!!!

Voiam sa inchei, dar mi-am amintit de un personaj din "Trei dinti din fata", care dormea doar 2 ore pe noapte si se simtea odihnit. Spunea ceva de genul ca este mult mai firesc sa gandesti in intuneric, pentru ca mintea umana a fost obisnuita initial in intuneric, nu in lumina.

Am observat si la mine ca foarte greu ma pot mobiliza sa lucrez la ceva (proiect, tema, referat)in timpul zilei. Parca nici nu pot incepe pana nu se intuneca afara :" Si dispar precum vampirii pe cand tragi draperia" :))


Ce as fi vrut sa-l cunosc pe Cioran.... " Viata este suportabila pentru ca somnul ne ajuta sa fragmentam timpul. Somnul ne da iluzia ca terminam ceva pentru a incepe altceva, ca terminam o zi pentru a incepe alta"(Emil Cioran).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

La mare. Sau de ce-mi place Vama Veche

Despre infinit și... muci

Critic literar wannabe