Positive psychology

"What's the state of psychology today?

1. good
2. not good
3. not good enough"


Sa privim si partea plina a paharului:

Martin Seligman- Positive psychology



Are mare dreptate omul asta. Adesea ne concentram sa eliminam raul, emotiile negative, stresul, adica tot ce e naspa, fara sa punem nimic in loc, fara sa aducem bine sau pozitiv. Trebuie nu numai sa elimini, ci si sa pui ceva in loc. Iar fericirea si-o construieste omul cu mana lui. Oricine poate fi propriul psiholog. Incep si eu sa aplic unele din chestiile zise de Seligman, respectiv:

1. Am intrat pe site-ul www.authentichappiness.org
2. Mi-am facut un test si am aflat my character strenghts (Love of Learning, Bravery,Forgiveness and mercy,humour... si altele, dar stiti ca mie nu imi place sa ma laud)
3. Acum scriu o scrisoare de recunostinta unei persoane careia, logic, ii sunt recunoscatoare pentru ceva.
4. Mananc ciocolata- asta e de la mine citire :))

Si chiar functioneaza."Metacognitia bate cognitia!!!" Adica daca vrem, putem sa ne controlam creierul si sa nu mai jucam dupa cum canta el. Stim ca o schimbare la unul dintre niveluri (subiectiv, cognitiv, comportamental, fiziologic) determina o schimbare si la celelalte. Schimband cognitiile schimbam comportamentul, si invers, schimband comportamentul schimbam cognitiile. Deci, numai de noi depinde totul. Pare asa de usor cateodata....

Asa mi-a crescut well-being-ul!!! Ador facultatea asta, o iubesc! "Uite-asa as vrea sa mor/, in facultatea de psihologie/, sa-mi scriu cand va fi momentul/ in ABC cognitiv testamentul, la la la....."

Oare dupa postdoctorat mai este ceva?

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

La mare. Sau de ce-mi place Vama Veche

Despre infinit și... muci

Critic literar wannabe