Atmosfera bacoviana

Vremea asta nenorocita m-a facut sa-mi amintesc de una dintre poeziile lui G. Bacovia. Asta nu e vara. Ploua intr-una in fiecare zi:((. Bine, acum nu o sa incep cu incalzirea globala, ca in ziua de azi nu mai e ca pe vremuri, ca mai demult vara era vara si primavara primavara etc.


George Bacovia - Lacustra

De-atitea nopti aud plouind,
Aud materia plingind...
Sint singur, si ma
duce un gand
Spre locuintele lacustre.

Si parca dorm pe scinduri
ude,
In spate ma izbeste-un val --
Tresar prin somn si mi se pare
Ca
n-am tras podul de la mal.

Un gol istoric se intinde,
Pe-acelasi
vremuri ma gasesc...
Si simt cum de atita ploaie
Pilotii grei se
prabusesc.

De-atitea nopti aud plouind,
Tot tresarind, tot asteptind...
Sint singur, si ma duce-un gand
Spre locuintele lacustre.


As fi vrut sa citez acuma din " Cuptor" : " Pe catalfac, de caldura-n oras, incet cadavrele se descompun". :))- Don't worry, it's just me. Stiti ca asa sunt eu mai sadica :P

Inchei cu asteptarea unei vremi (sau vremuri???) mai bune.

Comentarii

  1. Chiar acum vreo trei saptamani mi-am scos volumele lui Bacovia sa-mi reimprospatez memoria:)) Nu ma intreba cum am ajuns sa citesc blogul tau, nu mai stiu cum am aterizat pe aici:p Imi imaginez ca vei ghici care Cristina sunt...sau nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm. Cristinutza de la olimpiada, Cristina Man sau Cristina, prietena lui Dan? :P
    Sau nici una din variantele de mai sus?

    RăspundețiȘtergere
  3. :P
    Te-am ghicit. Bine ai venit printre cititori :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

La mare. Sau de ce-mi place Vama Veche

Despre infinit și... muci

Critic literar wannabe