Despre blocaje

 Citisem ieri un articol despre scriitoarea Danielle Steel unde am aflat că până acum are 179 de cărți publicate. Și are 9 copii. Și eu mă plâng cu doi copii că mi-e greu să fac o postare săptămânală pe blog. Pff!

Care credeți că este secretul reușitei ei? Răspunsul: AUTODISCIPLINA. Shocking, nu?

Se menționează în articol că are următorul moto în biroul ei:“Nu există miracole. Există doar disciplină”.

Apoi mai spune că:

 “Moartă sau vie, fie soare, fie nu, mă duc la birou şi îmi fac treaba. Uneori, termin o carte dimineaţă, iar până seara încep un nou proiect.”

“Muncesc încontinuu. Cu cât te ţii mai departe de material, cu atât devine mai dificil. Este mult mai bine să te forţezi să termini 30 de pagini dintr-o suflare, pe care le poţi corecta mai târziu, decât să nu faci nimic”.

Asta am observat și eu: cu cât lași să treacă mai mult timp, cu atât e mai greu să te reapuci. Am avut și eu o fază de genul săptămânile trecute, în care orice subiect mi se părea irelevant. Parcă nimic nu merita să fie tratat, totul mi se părea un mega bullshit. 

Sunt conștientă ce mi-a declanșat starea aceasta: niște emoții negative foarte puternice. Eram atât de supărată că m-am îmbolnăvit (pe mine, pe corpul meu care mi-a dat fail) chiar înainte de concertul Imagine Dragons, un concert pe care îl așteptasem de multă vreme. Dar mă simțeam atât de rău încât am fost nevoită să vând biletul. Apoi parcă am intrat într-o spirală negativă din care mi-a fost greu să ies. Pentru că am ratat concertul acesta, aproape că nu mai voiam să merg nici la următorul (Hammerfall, 25 august). Noroc că mi-a spus o prietenă foarte bună că merge și ea. Uneori mă comport de parcă aș fi o adolescentă, nu un adult și psiholog pe deasupra. Dar asta e, fiecare cu vulnerabilitățile lui.

Odată ce ai pus mâna să scrii ceva, chiar dacă pare forțat la început, pe urmă cuvintele curg pur și simplu. Știu că e important să te apuci, știu tehnici, știu cât de importantă e autodisciplina etc. Cu practica e mai greu, ca de obicei.

Dat fiind că acesta e un subiect complex, o să mai scriu o postare despre writer’s block. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

La mare. Sau de ce-mi place Vama Veche

Despre infinit și... muci

Critic literar wannabe