Writer’s block

Writer's block


 Am citit un articol foarte bun pe Reedsy despre writer’s block, ce este și cum se poate contracara. 

Las aici articolul original.

O să fac un scurt rezumat.

Blocajul scriitorilor este o provocare în procesul creativ care cauzează stagnarea în scris; nu mai ai idei și nu mai poți genera material nou. Afectează pe oricine, de la începători până la autori consacrați și poate dura de la câteva ore până la câțiva ani.

Printre cauzele cele mai des întâlnite ale writer’s block sunt:

  • Lipsa motivației

Soluția: Scrie despre ceva care te interesează cu adevărat.

  • Nu ai idei

Soluția: Adună material și lasă ideile să se “coacă” în mintea ta.

  • Pui la îndoială calitatea muncii tale, ești perfecționist

Soluția: Continuă să scrii. Este nevoie de timp și de exercițiu ca să ajungi la nivelul scriitorilor pe care îi admiri. Chiar și ei se mai simt impostori câteodată.

  • Problemele din viața de zi cu zi îți stau în cale (aici mă regăsesc și eu în mare parte): sarcinile zilnice, mersul la muncă, sănătatea, a avea grijă de alte persoane etc

Soluția: Nu echivala identitatea de scriitor cu un rezultat. Chiar dacă nu scrii în mod activ, tot ești un scriitor, pentru că ai un anumit fel de a privi lumea. Cel mai bine este să aștepți să treacă perioada dificilă, nu să te lupți cu ea.

Dacă stau bine să mă gândesc, aproape toate aceste blocaje se regăsesc la orice persoană care lucrează la un obiectiv, nu neapărat la scriitori.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

La mare. Sau de ce-mi place Vama Veche

Despre infinit și... muci

Critic literar wannabe