Inspirate de Marin Sorescu: Cum să scrii o poezie

 O să fac o serie intitulată Inspirate de Marin Sorescu. Așa cum am scris altădată, anul acesta mi-am dat sarcina de a citi toată opera lui Marin Sorescu în ordine cronologică. Cum e și firesc, atunci când îi citești pe alții, te lovește inspirația și pe tine. So, here we go:

Cum să scrii o poezie

Fă o alăturare de cuvinte care în mod normal n-ar avea ce să caute împreună, de exemplu: măr cu fier-beton, casetofon și salată de boeuf. Așa, toată lumea o să se întrebe “Ce a vrut să spună poetul?”, iar tu o să pari deștept pentru că nu o să te înțeleagă nimeni.

Scrie despre natură și fenomene ale naturii ( munți, ape, copaci, păduri, ploaie, vânt, furtună, caniculă etc). Nu prea am văzut poeți români care să scrie despre mare. Oare de ce? Sau poate stau eu prost cu cultura generală. Oricum între codru și mare, întotdeauna o să câștige codrul.

Apoi scrie despre timp: cum trece timpul, cum încerci tu să păcălești timpul, să-l oprești, să te întorci în timp. Oare aici intră și moartea, sau e un subiect diferit? Sau timp = moarte?

Bineînțeles, trebuie neapărat să scrii despre dragoste: ai iubit-o, te-a părăsit, a ales pe altcineva sau te-a ignorat total. Poveștile de dragoste fericite nu sunt un subiect bun de poezie. Suferința din dragoste, o da, cu cât mai multă, cu atât mai bine. 

Scrie despre tine: cât de mult suferi ( în afară de suferința din dragoste există n alte suferințe cu diferite subiecte, intensități și profunzimi), cât ești tu de special și toate relele din lume ți se întâmplă doar ție.

Scrie despre Dumnezeu: cum dirijează El totul acolo de sus, iar pe tine te ignoră.

Și nu în ultimul rând, fă mișto de ceilalți poeți. Nimeni nu este așa de talentat ca tine.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

La mare. Sau de ce-mi place Vama Veche

Despre infinit și... muci

Critic literar wannabe