Cea mai grea întrebare din lume


Cea mai grea întrebare pe care ți-o poate pune cineva nu este: ce este spațiul? ce este timpul? există viață după moarte? etc.

 Cea mai grea întrebare din lume este: ce (mai) faci?

Întotdeauna am fost pusă în dificultate de această întrebare. Ca să nu mai spun că mă enervează. Ce aș putea răspunde? Dacă mă întâlnesc cu cineva și mă întreabă asta îi răspund cu ce fac în momentul acela (adică merg pe stradă și mă întâlnesc cu tine), răspund cu ce (mai) fac în general - ceea ce e greu de cuprins în câteva secunde- sau răspund cu clasicul „bine”- care nu înseamnă absolut nimic. Pot răspunde cu „bine” când de fapt mă simt total opus, pot răspunde „bine” ca să trec mai departe la alt subiect de conversație. Oricum nu te apuci să-ți povestești viața în mijlocul străzii.

Ce înseamnă a face bine? Habar nu am . Este doar un cuvânt gol, care nu descrie nimic, nici un comportament, nici o stare emoțională. Dacă vrei să ai o conversație autentică mai bine sari peste această întrebare, pentru că la orice ai răspunde sunt șanse mari să nu reflecte starea de fapt.

În legătură cu celelalte subiecte, fiecare, de bine de rău are câte o părere. Sunt subiecte de dezbătut ore sau zile întregi. Dar încă nu am auzit pe nimeni să stea la o bere să filozofeze despre „Ce mai faci? ”, „Bine, tu?”

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

La mare. Sau de ce-mi place Vama Veche

Despre infinit și... muci

Critic literar wannabe